
U decembru 2010., Jeff Bewkes, tadašnji generalni direktor Time Warnera (matične kompanije Warner Brosa) uporedio nadolazeću striming i DVD kompaniju Netflix sa vojskom male zemlje u jugoistočnoj Evropi.
"To je pomalo kao pitanje: da li će albanska vojska da osvoji svijet?“, rekao je Bewkes kada su ga pitali da li Netflix predstavlja prijetnju holivudskim gigantima, piše The Hollywood Reporter.
Dodao je:
"Ne mislim da će se baš to desiti".
Osnivač Netflixa Reed Hastings prihvatio je to bez ljutnje, na kraju nazvavši Bewkes komičarem i poručivši da ga komentar nije povrijedio.
Sljedećeg aprila, Bewkes je pružio neku vrstu maslinove grančice.
"Imam naklonost prema pretplatničkoj televiziji, a Netflix je pretplatnička televizija. Dakle, dobrodošao, brate!“
U petak je vlasnik Warner Brosa, kompanija Warner Bros. Discovery (WBD), prostro crveni tepih da pozdravi Netflix, koji predvode predsjednik Hastings i dvojica izvršnih direktora, Ted Sarandos i Greg Peters, unutar kapija svog čuvenog studija, objavljujući megaugovor vrijedan 82,7 milijardi dolara o prodaji svojih studija i striming operacija Netflixu.
Šta je rekao direktor WBD-a
Za razliku od starih Bewkesovih komentara, predsjednik i izvršni direktor WBD-a David Zaslav imao je samo riječi hvale za Netflix.
"Današnja objava spaja dvije od najvećih pripovjedačkih kompanija na svijetu, kako bi još više ljudi dobilo zabavu koju najviše vole da gledaju“, rekao je u saopštenju.
U internoj poruci, Zaslav je dodao:
"Ova odluka odražava realnosti industrije koja prolazi kroz generacijsku promjenu – u načinu na koji se priče finansiraju, proizvode, distribuiraju i pronalaze".
Sarandos je uzvratio komplimentom tokom konferencijskog poziva u petak, zahvalivši Zaslavu i ekipi „što nam vjeruju“ sa holivudskim nasljeđem koje Netflix želi da preuzme.
Kako je Netflix došao dovde?
Pa, počelo je kasnih devedesetih kao servis za iznajmljivanje DVD-eva poštom, prije nego što je kompanija izašla na berzu u maju 2002. godine.
Ovaj novinar se sjeća intervjua sa Hastingsom u kome je on izrazio optimizam da bi kompanija mogla doći do tačke u kojoj bi njena pozicija u Zalivskoj oblasti stabilno dostigla sedam posto i zatim pokušala da taj uspjeh ponovi u ostatku SAD-a.
Hollywood je u početku prihvatio Netflix kao novi kanal za iznajmljivanje DVD-eva, ne predviđajući da će kompanija vremenom "pojesti" profitabilnu prodaju DVD-eva, na koju se tada oslanjala industrija zabave.
Zatim je Netflix postao takva prijetnja i kablovskoj televiziji, starom velikom profitnom motoru Hollywooda.
Upitan (godinama prije njihovog ulaska u striming) da li bi kompanija mogla da pređe granice poštanske dostave DVD-eva, Hastings je izrazio uzbuđenje zbog moguće budućnosti novih oblika distribucije koji bi mogli da donesu filmove i serije direktno na ekrane potrošača.
Bio je u pravu. Netflix je pokrenuo funkciju „Gledaj odmah“ u januaru 2007. i nastavio da širi broj korisnika.
Ali mnogi su se pitali – može li ova nova prilika ikada nadmašiti posao sa DVD-evima poštom?
Opširnije na portalu N1 Srbija.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare